4. klassi lastega proovisime, kas saame roboti võrdkülgset kolmnurka sõitma panna.

Alguses oli üldse probleem, et kuidas võrdkülgset kolmnurka teha. Õnneks meenus ikka nii mõnelegi, et äkki sirkli abil saame. Konstrueerisime siis vanale geograafiakaardile ühe kolmnurga .

Siis oli mureks, et kuidas me teame kui palju robot sõitma või pöörama peab. Mõni oli kuulnud, et täisring on 360 kraadi. Nii mõnigi julges vastuseks pakkuda  60 kraadist nurka. Mis on hästi vahva, sest 4. klassis pole veel nurga mõõtmist ega nurga mõõtühikut üldse õpitudki.

Programm tuli muidugi kõige lihtsamate mootoriblokkide kasutamisega kirjutada. Veidi pusimist ja saadi hakkama. Hannes kui “vana kala” tahtis asjale läheneda güroanduri kasutamise abiga – aega läks… aga päris asja ei saanud. Aga igast ebaõnnestumisest õpitakse. Selgus,et näiteks valitud koodis oli liigselt asju – neid polnud meie ülesandes üleüldse vajagi kasutada. Igatahes tunni lõpuks oli Hannese idee juba jumet võtmas. Airo arvas, et äkki joonejälgimisprogrammi saaks kasutada (olime seda ringitunnis ju teinud) – aga selgus, et robot saab joone jälgimisega hakkama küll musta ja valge paberi peal, aga rohekas taust ei meeldi talle üldse – kood ei ole lihtsalt nii kirjutatud.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s